Pagina's

zaterdag 12 mei 2012

Gezond eten = gezonde huid


Heei,

In de eerste heb ik ooit wel eens met een aantal vriendinnen, 2 weken zonder chocolade gedaan... Mijn huid werd daar wel beter op, minder puistjes en gewoon een stuk gezonder.
Now I'll take it to the next level.
Ik ga proberen om een weekje/2 weekjes gezond te eten, niet teveel snoep, veel water te drinken en heel erg goed te reinigen.
En Sanne doet ook mee :D
Dus dit is wat we gaan doen:




Gezond eten:
Ik ben echt zo'n iemand die totaal niet gevarieerd eet... ik eet 's ochtends hetzelfde 's middags hetzelfde en de laatste tijd eet ik 's avonds heel erg vaak pasta ;) 
Dus dat wil ik een beetje veranderen, ook wil ik meer fruit eten, want dat eet ik eigenlijk 1x of 2x per week (ja weet het, echt slecht).
Niet teveel snoep:
Eigenlijk hoort dit ook een beetje bij het gezond eten, maar toch wou ik het z'n eigen kopje geven xD Want ik denk echt dat dit een hell wordt voor mij... ik eet niet echt snoepjes ofzo, maar koekjes.... die eet ik heel erg veel!
Veel water drinken:
OMG ramp! Ik hou niet echt van water... ik drink echt never nooit water, echt serieus nooit! Ik lus het wel ofzo, maar echt lekker vind ik het niet. Dus het wordt voor mij ook heel erg moeilijk om elke dag een flesje water mee naar school te nemen, achjaa we zullen zien hoelang ik dit zal volhouden. 
Heel erg goed reinigen:
Nu heb ik het natuurlijk over het gezicht, ik vergeet eigenlijk nooit om mijn gezicht te reinigen. Maar beter kan altijd! 
Want ik denk dat dit wel 1 van de belangrijkste dingen is om je gezicht gezond te houden.
Daarom hem ik ook nieuwe reinegings dingen gekocht van essence.
Ik heb de essence anti-spot wash gel, en de anti-spot moisturizer. 
Dus hopelijk werken die een beetje goed.


Heb jij last van veel puistjes of acne?
Er zijn een paar misverstanden, 
Ik heb er een paar opgezocht:

1) Acne wordt veroorzaakt door slechte hygiƫne

Dit is dus echt niet waar, je bent echt niet gelijk vies als je last hebt van puistjes hoor.


2) Acne wordt veroorzaakt door slechte voeding


Ze weten niet helemaal zeker of puistjes worden veroorzaakt door chocolade en slecht eten, maar wij gaan het toch maar uitproberen ;)



3) Je vind acne alleen in het gezicht

Dit is ook niet waar, je ziet wel vaker dat het op het gezicht is, maar het kan ook voorkomen op schouders, en je rug, op heel je lichaam eigenlijk.

4) Acne ontstaat door stress

Dit is niet helemaal waar, stress kan je acne wel verergeren maar acne kan niet ontstaan door stress.

Doe jij ook mij met het weekje gezond leven!? :D


Xx Eva



5 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik heb niet zoveel last van onzuiverheden, alleen als ik veel stress in drukke schoolperiodes. Ik weet dan ook niet waar het aan ligt, maar ik heb er dan altijd meer last van ;)
    Succes :)
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net als Elana niet enorm veel onzuiverheden, ik denk dat dit komt doordat ik over het algemeen al gezond eet. Dus meiden
    ik denk dat het wel gaat helpen! zet hem op.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. We zullen deze vrijdag wel even een berichtje schrijven, ;)
      xxxx

      Verwijderen